Biznes
Konferencja bez wpadki.
07 październik 2018
Sam pomysł na ciekawe spotkanie nie wystarczy. Trzeba go jeszcze odpowiednio opakować i maksymalnie uatrakcyjnić, żeby nie zanudzić słuchaczy.
źródło: pixabay
Jak dobrze zaprezentować nowy model samochodu na konferencji dla
dziennikarzy? Jest ich przecież na rynku tyle i ciągle pojawiają się
nowe auta, różniące się właściwie detalami. A może zawiesić ten samochód
40 m nad uczestnikami konferencji? A prowadzący spotkanie niech zawisną
obok niego na uprzężach wysokogórskich? Propozycja wydaje się
karkołomna i może przerazić nawet dość otwartych i wysportowanych
menedżerów, jednak takie właśnie pomysły bywają kluczem do tego, aby
konferencja i jej przedmiot zapadły uczestnikom w pamięć.
Oczywiście istnieje mnóstwo różnych typów spotkań, nie tylko te
prezentujące nowe produkty, ale też konferencje szkoleniowe, naukowe,
przedstawiające wyniki badań czy tak zwane kick off – konferencje
motywacyjne dla pracowników firmy czy instytucji. – Każda z nich
oczywiście ma swoje specyficzne wymagania, ale wszystko tak naprawdę
sprowadza się do jednego. Do takiego zaprezentowania tematu konferencji i
zaplanowania jej scenariusza, aby zdobyć i podtrzymać uwagę oraz
skupienie jej uczestników – mówi Michał Atlas, dyrektor zarządzający
agencji BRAVE. Pytanie tylko jak to zrobić?
Czasami pomysł pojawia się znienacka. Szef mówi – zorganizujmy
konferencję! Zaprośmy prelegentów, uczestników, wynajmijmy salę, to
przecież nic trudnego! Połowa firmy angażuje się w organizowanie tego
spotkania, jeśli ktoś ma jakieś pojęcie o sprzęcie audio, zostaje
oddelegowany do szukania firmy od nagłośnienia, a koleżanka z działu
handlowego – do negocjacji z hotelami i właścicielami sal
konferencyjnych. Panuje okropny chaos, a jeśli nawet uda się wszystko
jako tako dopiąć, niemal zawsze pojawiają się problemy, które psują nie
tylko spotkanie, ale rzucają się cieniem na prestiż firmy. – Dlatego
zawsze zachęcam, by oddawać organizację takich wydarzeń
wyspecjalizowanym agencjom – mówi Michał Atlas. – Choć trzeba im
zapłacić za zorganizowanie oraz obsługę konferencji, w rzeczywistości
często oznacza to spore oszczędności dla firmy...
Olga Kamińska
www.newsweek.pl