Kariera

Szef słynnego polskiego start-upu: to idealny moment, by założyć firmę

22 luty 2021

Kryzys wywołany pandemią COVID-19 nie powinien zniechęcać do zakładania własnego biznesu, wręcz przeciwnie. Zwłaszcza że pieniędzy dla młodych innowacyjnych firm obecnie nie brakuje - wynika z rozmowy ze Stefanem Batorym, prezesem Booksy, która była częścią konferencji EEC Trends.

źródło: fot. pixabay

  • Booksy niedawno zebrało od inwestorów 70 mln dolarów.
  • Oferowana przez start-up aplikacja umożliwia umawianie spotkań już nie tylko w branży beauty, ale także m.in. w sektorach związanych z finansami czy rekreacją.
  • Stefan Batory wziął udział w sesji "Start-upy w nowej rzeczywistości" w ramach konferencji EEC Trends, która była wstępem do Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
   - Pieniędzy jest bardzo dużo na rynku i problem jest wręcz odwrotny, to pieniądze szukają dobrych projektów w tej chwili. Jak ktoś ma dobry projekt, to nie ma problemów z finansowaniem - twierdzi Stefan Batory, którego start-up Booksy dopiero co zebrał w rundzie finansowej C 70 mln dolarów.

Efekt wytężonej pracy 

  - To kosztowało zdecydowanie dużo zachodu i bardzo dużo pracy, ale to takie zwieńczenie tego, co robi cały zespół, bo nie zebralibyśmy tej rundy, gdybyśmy jako firma i jako cały zespół przez ostatnie kilka lat ciężko nie pracowali i nie mieli dobrych wyników - przyznaje.

 Bo też na etapie, na którym jest Booksy, inwestorzy bardzo uważnie patrzą na wyniki, które przynosi firma. A Booksy w pewnym momencie było w bardzo trudnej sytuacji. Jako firma mocno związana z branżą beauty, dostarczająca aplikację do umawiania wizyt w salonach kosmetycznych, fryzjerskich czy u barberów, początkowo silnie odczuła zamknięcie tego sektora ze względów sanitarnych.

   - Zdecydowanie miałem taką chwilę zwątpienia i byliśmy przekonani, że w 2020 roku nie ma po co wychodzić na rynek i w ogóle zaczynać zbierać finansowania - przyznaje Stefan Batory.

 Kluczowe było jednak to, że sektor finansowy nie ucierpiał w wyniku lockdownów tak mocno, jak początkowo przewidywano. Dzięki temu ostatecznie start-upy mają całkiem dobre możliwości do gromadzenia środków na rozwój. Toteż zdaniem prezesa Booksy nie należy wstrzymywać się z zakładaniem własnej firmy.

Firma szczuplejsza i mądrzejsza

  - Kryzysy są co do zasady dobrym momentem na zakładanie firm - uważa. - Wtedy bowiem świat najchętniej się zmienia, szuka nowych rozwiązań, szuka jakichś optymalizacji. A po drugie firmy zakładane w czasach kryzysu zazwyczaj są robione oszczędniej i mądrzej, i mówiąc kolokwialnie, nie rozpasają się jak firmy zakładane w dobrych czasach....


czytaj więcej: www.wnp.pl


autor: Paweł Szygulski

źródło: www.wnp.pl