Kariera
Szef słynnego polskiego start-upu: to idealny moment, by założyć firmę
22 luty 2021
Kryzys wywołany pandemią COVID-19 nie powinien zniechęcać do zakładania własnego biznesu, wręcz przeciwnie. Zwłaszcza że pieniędzy dla młodych innowacyjnych firm obecnie nie brakuje - wynika z rozmowy ze Stefanem Batorym, prezesem Booksy, która była częścią konferencji EEC Trends.
źródło: fot. pixabay
- Booksy niedawno zebrało od inwestorów 70 mln dolarów.
- Oferowana przez start-up aplikacja umożliwia umawianie
spotkań już nie tylko w branży beauty, ale także m.in. w sektorach
związanych z finansami czy rekreacją.
- Stefan Batory wziął udział w sesji "Start-upy w nowej rzeczywistości" w ramach konferencji EEC Trends, która była wstępem do Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
- Pieniędzy jest bardzo dużo na rynku i problem jest wręcz odwrotny, to
pieniądze szukają dobrych projektów w tej chwili. Jak ktoś ma dobry
projekt, to nie ma problemów z finansowaniem - twierdzi Stefan Batory,
którego start-up Booksy dopiero co zebrał w rundzie finansowej C 70 mln
dolarów.
Efekt wytężonej pracy
- To kosztowało zdecydowanie dużo zachodu i bardzo dużo pracy, ale to
takie zwieńczenie tego, co robi cały zespół, bo nie zebralibyśmy tej
rundy, gdybyśmy jako firma i jako cały zespół przez ostatnie kilka lat
ciężko nie pracowali i nie mieli dobrych wyników - przyznaje.
Bo też na etapie, na którym jest Booksy, inwestorzy bardzo uważnie
patrzą na wyniki, które przynosi firma. A Booksy w pewnym momencie było w
bardzo trudnej sytuacji. Jako firma mocno związana z branżą beauty,
dostarczająca aplikację do umawiania wizyt w salonach kosmetycznych,
fryzjerskich czy u barberów, początkowo silnie odczuła zamknięcie tego
sektora ze względów sanitarnych.
- Zdecydowanie miałem taką chwilę zwątpienia i byliśmy przekonani, że w
2020 roku nie ma po co wychodzić na rynek i w ogóle zaczynać zbierać
finansowania - przyznaje Stefan Batory.
Kluczowe było jednak to, że sektor finansowy nie ucierpiał w wyniku
lockdownów tak mocno, jak początkowo przewidywano. Dzięki temu
ostatecznie start-upy mają całkiem dobre możliwości do gromadzenia
środków na rozwój. Toteż zdaniem prezesa Booksy nie należy wstrzymywać
się z zakładaniem własnej firmy.
Firma szczuplejsza i mądrzejsza
- Kryzysy są co do zasady dobrym momentem na zakładanie firm - uważa. -
Wtedy bowiem świat najchętniej się zmienia, szuka nowych rozwiązań,
szuka jakichś optymalizacji. A po drugie firmy zakładane w czasach
kryzysu zazwyczaj są robione oszczędniej i mądrzej, i mówiąc
kolokwialnie, nie rozpasają się jak firmy zakładane w dobrych czasach....
autor: Paweł Szygulski