Praca

Tak można poprawić wydajność pracowników tymczasowych

25 listopad 2021

Zimowy sezon świąteczny jest najbardziej pracowitym okresem w handlu detalicznym. Aby sprostać zwiększonemu popytowi, sklepy muszą często zatrudnić setki a nawet - jak w przypadku centrów logistycznych obsługujących branżę e-commerce - tysiące pracowników tymczasowych. Zapewnienie zakładanego poziomu wydajności wówczas wymaga jednak dobrego zarządzania oraz organizacji pracy.

źródło: fot. pixabay

   - W tym celu firmy wykorzystują dedykowane oprogramowanie jak np. systemy Rejestracji Czasu Pracy (RCP) połączone z modułami HR systemów ERP.

    - Pracodawców mogą wspomagać też nowoczesne technologie Internetu Rzeczy, jak rozwiązania typu Real-time Location Systems.

    - Zapotrzebowanie na takie rozwiązania jest bardzo duże, ponieważ pracownicy tymczasowi odgrywają kluczową rolę dla firm zmagających się z sezonowością popytu.


Mogą być wręcz źródłem przewagi konkurencyjnej dla centrów logistycznych lub zakładów produkcyjnych, potrzebujących szybko znaleźć personel do nowego projektu lub pracy sezonowej - w tym właśnie intensywnego okresu świątecznego. Jednakże, zarówno zatrudnienie, jak i właściwe zarządzanie takimi pracownikami niesie wiele wyzwań.

Takie są właśnie główne problemy

Zdaniem Adama Komarnickiego, prezesa spółki technologicznej Indoorway działającej w obszarze Przemysłu 4.0, pracodawcy napotykają na trzy główne problemy związane z zatrudnianiem pracowników tymczasowych. Wiążą się one z codziennym kierowaniem znacznie większym i niedoświadczonym zespołem, weryfikacją jakości pracy nowo zatrudnionych oraz sprawiedliwym rozliczeniem ich godzin pracy.

  - Szczególnie trudno jest zarządzać zwiększoną liczbą pracowników, gdy zamówienia rosną, istniejące procesy działają gorzej, a presja czasu nie pozwala na ich usprawnienie. Prowadzi to do spadku średniej wydajności i większej ilości błędów – wyjaśnia Adam Komarnicki.

Aby przynajmniej częściowo rozwiązać te wyzwania, pracodawcy często polegają na technologii. Na przykład korzystają z systemów rejestracji czasu pracy (RCP), które gromadzą dane o frekwencji poprzez odczytywanie ich z systemu kontroli dostępu.

To na pewno duże ułatwienie w rozliczaniu czasu pracy, jednak dużym minusem tego rozwiązania jest fakt, że dane uzyskane przez system RCP, nie są pomocne w zarządzaniu w czasie rzeczywistym. W tym mogą pomóc natomiast, rozwiązania wykorzystujące nowoczesne technologie Internetu Rzeczy - takie jak systemy typu RTLS (Real-time Location Systems) oparte o dokładne pomiary lokalizacji....


czytaj więcej: www.pulshr.pl


autor: JD

źródło: www.pulshr.pl