Kariera

Mają ogromne problemy z dostępem do pracowników. Sięgnęli po sprawdzony sposób

11 październik 2021

W sektorze usług wspólnych najważniejsze są kompetencje językowe, jednak osoby, które chciałyby związać się zawodowo z firmami reprezentującymi go, powinny też posiadać umiejętność rozwiązywania problemów oraz zarządzania projektami o zasięgu globalnym. Przydatna jest też znajomość narzędzi koniecznych do pracy w wirtualnym środowisku czy umiejętność autoprezentacji i podejmowania decyzji. Takich kompetencji uczyć będą przedstawiciele krakowskich korporacji na nowo powstałym kierunku studiów.

źródło: fot. pixabay

Z najnowszego raportu ABSL "Sektor Nowoczesnych Usług Biznesowych w Polsce 2021" wynika, że tylko w 2020 r., w czasie pandemii, w centrach usług biznesowych stworzonych zostało łącznie 13,5 tys. nowych miejsc pracy. Oznacza to, że wzrost zatrudnienia w sektorze usług biznesowych wyniósł w ubiegłym roku 3,9 proc., podczas gdy cała polska gospodarka skurczyła się o 2,7 proc. W tej chwili branża zatrudnia 355 tys. osób. Aspiracje ma dużo większe.

  - Mamy kompletny kryzys w dostępie do pracowników z odpowiednimi kompetencjami. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z uczelnią i możemy pochwalić się uruchomieniem pionierskiego kierunku studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, gdzie 84 studentów rozpoczęło rok akademicki - informuje Anna Berczyńska, dyrektor zarządzająca grupą Schaeffler, vice-president talent w ABSL Poland.

Nowy kierunek - Global Business Service - powstał we współpracy ze Związkiem Liderów Sektora Nowoczesnych Usług Biznesowych (ABSL) po to, by kształcić pracowników gotowych do pracy w międzynarodowym środowisku.

Anna Berczyńska mówiąc o kompetencjach, jakie powinny mieć osoby chcące pracować w sektorze usług wspólnych, wymienia nie tylko kompetencje językowe, ale też umiejętność rozwiązywania problemów, pracy w międzynarodowym środowisku, zarządzania projektami o zasięgu globalnym. Przydatna jest też znajomość narzędzi koniecznych do pracy w wirtualnym środowisku, ale też umiejętność autoprezentacji i podejmowania decyzji....


czytaj więcej: www.pulshr.pl


autor: Katarzyna Domagała-Szymonek

źródło: www.pulshr.pl