Praca

Czego rynek pracy uczy się od branży IT?

21 styczeń 2022

Czego rynek pracy uczy się od branży IT w 2022 roku? Jasne procedury, ograniczanie zbędnych wideokonferencji i możliwość „pracy głębokiej” - to trendy, które powinny przełożyć się na inne sektory. Czym jest praca asynchroniczna? Co z benefitami?

źródło: fot. pixabay

Branża IT a rynek pracy w 2022 roku

Praca asynchroniczna, „wielka rezygnacja”, jasna komunikacja szczegółów projektów już na etapie rekrutacji czy benefity wspierające tzw. „digital well-being” – to tylko niektóre z trendów na rynku pracy tech, które będą zyskiwać na znaczeniu w 2022 roku. Powinni im się uważnie przyglądać nie tylko pracodawcy z branży IT. Zmiany rozpoczynające się w tym sektorze będą miały przełożenie na cały rynek pracy – podkreślają przedstawiciele the:protocol, platformy rekrutacyjnej Grupy Pracuj, przeznaczonej dla profesjonalistów z sektora tech.

Praca asynchroniczna - co to jest?

Początek pandemii był chwilą próby dla wielu pracodawców. Dziś już jako anegdoty można przywoływać opowieści o firmach gorączkowo poszukujących narzędzi do monitorowania aktywności i zaangażowania pracowników zdalnych. Po niemal dwóch latach funkcjonowania tego trybu na niespotykaną dotąd skalę, nie ma już raczej wątpliwości, że działają oni z zaangażowaniem. Pracodawcy z sektora IT bywają więc skłonni gwarantować zatrudnionym jeszcze większą elastyczność. Praca asynchroniczna – we własnym tempie, bez nacisku na dostępność 8.00-16.00 – okazuje się być trendem pasującym do specyfiki branży i trybu zdalnego. Atuty dla pracowników? Przede wszystkim większe poczucie wolności i funkcjonowania zgodnie z ideą work-life balance.

  – W ofertach pracy z branży IT nierzadko pojawiają się informacje o elastycznym czasie pracy. Bywa, że firmy oczekują dostępności w określonych godzinach (np. 10.00 – 14.00), a resztę dnia pracownicy mogą kształtować dowolnie. Asynchroniczność wpisana jest w specyfikę działań projektowych i pracy nad oprogramowaniem. Od dawna praktykują ją też zespoły międzynarodowe, funkcjonujące w różnych strefach czasowych. Można się spodziewać, że w 2022 roku trend ten będzie zyskiwał na znaczeniu, w miarę jak coraz więcej pracodawców dostrzeże jego pozytywne przełożenie na efektywność pracy oraz samopoczucie zespołu – mówi Mariusz Witkowski, Product Owner, the:protocol....


czytaj więcej: www.infor.pl


źródło: www.infor.pl