Praca

Wspieraj pasję, pozwalaj się rozwijać. Zatrzymasz dotychczasowych pracowników i przyciągniesz nowych

23 listopad 2022

Jak zatrzymać pracownika w firmie i stać się pożądanym pracodawcą z wyboru? Kluczem do sukcesu są benefity. Jednymi z najbardziej pożądanych są szkolenia i kursy. Zatrudnieni coraz silniej poszukują możliwości podwyższenia swoich kompetencji. I choć najczęściej korzystają z dobrze znanych pakietów opieki medycznej czy ubezpieczenia na życie, to potrzeba rozwoju wyraźnie zyskuje na popularności.

źródło: Canva.com

  • 75 proc. zatrudnionym w Polsce przysługują świadczenia dodatkowe - wynika z raportu portalu wynagrodzenia.pl „Benefity w oczach pracowników 2021”.
  • 89 proc. pracowników korzysta z udostępnionych przez pracodawcę dodatków pozapłacowych.
  • Najczęściej wybieranymi są pakiet prywatnej opieki medycznej, ubezpieczenie na życie, a także szkolenia i kursy zawodowe.


43 proc. specjalistów i menadżerów rozważa zmianę pracy. Część pracowników, którzy dotychczas obawiali się nowych wyzwań zawodowych - dziś aktywnie szuka zatrudniania. Głównymi powodami są: niezadowolenie z wynagrodzenia (65 proc.), braku możliwości rozwoju (42 proc.), a także niewystarczającego czy zbyt ubogiego pakietu benefitów - tak wynika z „Raportu Płacowego 2022” przygotowanego przez firmę Hays.

Rosnące oczekiwania pracowników, a także luki kadrowe, które dość ciężko jest wypełnić, to wyraźny sygnał dla pracodawców, iż powinni zainwestować w utrzymanie pracownika w przedsiębiorstwie. Proces jest zdecydowanie mniej kosztowny niż pozyskanie całkiem nowej osoby.



Co czwarty pracownik chętnie skorzysta ze szkoleń

75 proc. zatrudnionym w Polsce przysługują świadczenia dodatkowe - wynika z raportu portalu wynagrodzenia.pl „Benefity w oczach pracowników 2021”. 89 proc. pracowników korzysta z udostępnionych przez pracodawcę dodatków pozapłacowych.

Najczęściej wybieranymi są pakiet prywatnej opieki medycznej (70 proc.), ubezpieczenie na życie (35 proc.), a także szkolenia i kursy zawodowe (26 proc.). Okazuje się, że te ostatnie są jednocześnie najbardziej pożądanymi benefitami przez pracowników. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, pracodawcy zaczęli inwestować w kursy zawodowe czy szkolenia językowe, które podwyższają kompetencje kadry pracowniczej. 


Czytaj więcej: pulshr.pl
Źródło informacji: pulshr.pl