Środowisko pracy ma ważny wpływ na klimat organizacyjny oraz sposób, w jaki pracownicy i potencjalni kandydaci do pracy postrzegają organizację. Dlatego ważne jest położenie nacisku na budowanie zadowolenia z pracy, czyli zarządzanie:
Co zyskujesz dbając o zadowolenie z pracy?
Jak budować zadowolenie z pracy?
Nic tak nie zrzesza jak poczucie wspólnoty. Gdy pracownik czuje, że ma realny wpływ na sytuację w firmie, a jego głos ma znaczenie, o wiele łatwiej taką wspólnotę zbudować.
Zaangażowanie silnie wiąże się z poczuciem wspólnoty. Pracownik, którego zaangażowanie w obowiązki slużbowe wynika m.in. z dobrego samopoczucia w miejscu pracy będzie o wiele bardziej efektywny od pracowników kierujących się jedynie materialnymi bodźcami motywacyjnymi, co również przełoży się na satysfakcję z wykonywanej pracy. Jak zbudować zaangażowanie? Kluczową rolę w takich przypadkach odgrywa dobry leader.
Dobrą atmosferą w firmie pracownik nie utrzyma ani siebie, ani rodziny, dlatego odpowiednia pensja czy dodatkowe benefity socjalne są fundamentem, bez którego cała reszta działań staje się bezużyteczna.
Zadowoleni pracownicy to lepiej prosperująca firma, lepsze wyniki finansowe oraz stabilniejsza pozycja na rynku. Pomimo kryzysu wywołanego pandemią należy pamiętać, że wciąż mamy do czynienia z częstszą zmianą pracy niż jeszcze dekadę temu. Warto wspomóc się narzędziami do zarządzania zasobami ludzkimi, aby wszystkie procesy dążące do budowania satysfakcji z pracy były usystematyzowane.
Źródło informacji: hrmobilny.pl