Kariera

Na rynek pracy wchodzi 6 milionów osób, które ani myślą się przepracowywać

21 luty 2022

Generacja Z w Polsce liczy już ponad 6 mln ludzi (to jedna szósta całej Polski). Ta olbrzymia grupa młodych osób zasila właśnie rynek pracy. Jakie mają oczekiwania wobec potencjalnych pracodawców i czego nie poświęciliby dla obowiązków służbowych?

źródło: fot. Pixabay

    - Tylko 27 proc. studentów w Polsce uważa, że praca jest wartością samą w sobie i źródłem największej satysfakcji.

    - To cenna informacja dla pracodawców, ponieważ "Zetki" to obecnie 6 milionów Polaków.

    - O czym warto pamiętać, rekrutując ich do pracy? Czego się po nich spodziewać?


Pokolenie Z, Zetki, post-milenialsi to młode osoby urodzone po 1995 r., które jeszcze się uczą lub wchodzą właśnie na rynek pracy. Stanowią już 6 mln obywateli naszego kraju. Trzeba pamiętać, że to osobliwa grupa, która wychowała się całkowicie w erze internetu, co w dużej mierze ukształtowało jej światopogląd i postawy zawodowe.

  - Zachęcamy, by uważnie wsłuchać się w to, co mówią najmłodsi pracownicy i jakie wyznają wartości. Wierzę, że nasza inicjatywa da pracodawcom wiele cennych refleksji i pozwoli przychylniej spojrzeć na młodych ludzi, szczególnie gdy w przestrzeni społecznej pojawia się wiele niesprawiedliwych i stereotypowych opinii - mówi Artur Leśniak, marketing manager portalu pracy RocketJobs.pl, który właśnie rozpoczął kampanię digitalową o GenZ.

Pierwsze, o czym warto pamiętać, to fakt, że młodzi pracownicy chcieliby mieć realne wsparcie ze strony swoich przełożonych i widzieć, że ich praca jest ważna. Nic dziwnego - dla 44 proc. przedstawicieli generacji Z najważniejszą cechą dobrego lidera jest wspieranie rozwoju pracowników.

Generacja Z chce pracy dla życia, a nie życia dla pracy

Jednym z elementów, o jakim powinni pamiętać pracodawcy myślący o powiększeniu zespołów o młodych ludzi, jest odejście przez nich od kultury pracoholizmu....


czytaj więcej: www.pulshr.pl


autor: KDS

źródło: www.pulshr.pl