Z raportu wynika, że większość specjalistów i menedżerów jest zadowolona z obecnej pracy (69 proc.) i czuje bezpieczeństwo zatrudnienia (67 proc.). Pewność siebie na rynku pracy jest jednak silnie uzależniona od branży, jaką reprezentują specjaliści i menedżerowie.
Najlepiej swoją sytuację oceniają przedstawiciele branż e-commerce, internet, nowe media oraz centrów usług wspólnych – ponad 80 proc. pozytywnych wskazań. Największa niepewność panuje w agencjach reklamowych i PR, w których tylko czwarty respondent jest przekonany o stabilności pracy.
Jak w komentarzu do raportu wskazuje Sebastian Sala, business unit
manager zespołu Antal SSC/BPO, większość firm oraz specjalistów
czy menedżerów w nich pracujących jest obecnie w tzw. fazie “stand by”.
Aktywnie pracują nad stworzeniem nowych planów działania w obliczu
zbliżającego się spowolnienia gospodarczego mając świadomość, że świat
biznesowy sprzed koronawirusa
przestał istnieć.
- Jednocześnie nie do końca wiedzą, co przyniesie kolejny tydzień czy miesiąc w kraju i na świecie.
Niepewność w wielu przypadkach oznacza wstrzymanie się z podejmowaniem ryzyka oraz generowanie oszczędności. Działania te z kolei mogą mieć wpływ na rozwój karier, funkcjonowanie całych firm oraz gospodarek. Istnieje ryzyko ekonomiczne nazywane samospełniającą się prognozą – mówimy o kryzysie i w pewnym sensie sami możemy pomóc kryzys napędzić. Sytuacja ta ma oczywiście wpływ na ludzi – ostatnie miesiące to stres i utrata wielu możliwości biznesowych. Nie pozostaje to bez wpływu na nasze postawy, które ulegają zmianie - komentuje Sala.