Biznes

Technologia ważna dla pracowników, trzeba ją jednak umiejętnie wykorzystać

14 luty 2020

Zdaniem specjalistów, współczesny rozwój firmy nie powinien opierać się na maksymalnym wykorzystaniu pracowników. Kluczem do sukcesu jest zbudowanie takiej kultury i środowiska pracy, które pozwoli im dać z siebie wszystko. Wyniki badania Priming a New Era of Digital Wellness, pokazują, że technologia jest głównym elementem tworzącym tę wartość.

źródło: fot. archiwum, www.pulshr.pl

  • 90 proc. przepytanych pracowników potwierdziło, że dostęp do „dobrej technologii” powoduje, że są oni bardziej produktywni.
  • Trzy na cztery osoby twierdzą, że technologia powinna eliminować stres i frustrację oraz automatyzować powtarzalne zadania.
  • Na pytanie o uszeregowanie czynników miejsca pracy, które pozwalają im działać najefektywniej, respondenci postawili na trzecim miejscu elastyczność, tuż za wynagrodzeniem i odpowiednim zarządzaniem oraz przed dostępem do właściwych rozwiązań IT.

W badaniu Priming a New Era of Digital Wellness udział wzięli pracownicy z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Brazylii, Chin, Japonii, USA i Australii. 90 proc. przepytanych pracowników potwierdziło, że dostęp do „dobrej technologii” powoduje, że są oni bardziej produktywni.

"Dobra technologia” powinna być przede wszystkim prosta. Dla 84 proc. badanych oznacza ona korzystanie z intuicyjnych i łatwych w użyciu aplikacji.

Trzy na cztery osoby twierdzą, że technologia powinna eliminować stres i frustrację oraz automatyzować powtarzalne zadania. Wszystko po to, by móc skupić się na kluczowych aspektach pracy.

Na pytanie o uszeregowanie czynników miejsca pracy, które pozwalają im działać najefektywniej, respondenci postawili na trzecim miejscu elastyczność, tuż za wynagrodzeniem i odpowiednim zarządzaniem oraz przed dostępem do właściwych rozwiązań IT. Dodatkowo ponad 75 proc. badanych uważa, że większa elastyczność w pracy pomoże im wprowadzać innowacje i być bardziej kreatywnymi.

  - Satysfakcja z pracy ma zasadnicze znaczenie dla realizacji kluczowych celów biznesowych organizacji: od skutecznego przyciągania i zatrzymywania wartościowych pracowników po zwiększanie satysfakcji klientów, lojalności wobec marki i ostatecznie jej przychodów -tłumaczy Donna Kimmel, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny Citrix.

Technologia zmieniła sposób pracy. Mobilność pozwala na działanie z dowolnego miejsca bez ograniczeń czasowych. Ale to nie znaczy, że ciągłe bycie „online” jest właściwe. 67 proc. badanych respondentów uważa, że ma ono znaczący, negatywny wpływ na ludzkie zdrowie i dobre samopoczucie.

Wykorzystując rozwiązania do stworzenia cyfrowej przestrzeni pracy, firmy mogą zoptymalizować dzień pracownika, organizując, zarządzając i automatyzując jego pracę w inteligentny i osobisty sposób....

czytaj więcej: www.pulshr.pl


autor: KM

źródło: www.pulshr.pl