Praca

Komunikacja na wagę złota. Jak rozmawiać z pracownikami w dobie epidemii?

26 marzec 2020

W sytuacji spowodowanej epidemią COVID-19 komunikacja wewnętrzna oraz zarządzanie informacją w firmach ma szczególne znaczenie. Zarząd nie może milczeć, wręcz przeciwnie.

źródło: fot. shutterstock, www.pulshr.pl

  • W apelach do pracowników trzeba bezwzględnie zadbać o klarowność treści w nich zawartych. By informację pracownicy dobrze odebrali, musi być ona jasna, konkretna, spójna, uporządkowana i - przede wszystkim - rzetelna.
  • Należy również pamiętać o zaspokojeniu potrzeb bezpieczeństwa, co wiąże się przede wszystkim z zachowaniem równowagi między okazywaniem kontroli i wsparcia oraz empatii.
  • Nie sposób też spocząć na laurach po początkowym przekazie: apele - komunikaty warto ponawiać w miarę rozwoju sytuacji. 

Firmy zdają się na szczęście zauważać, jak ważna w obecnej, spowodowanej epidemią koronawirusa sytuacji, jest komunikacja z pracownikami. Wiele z nich kieruje apele do pracowników. Dotyczą one głównie dwóch obszarów.

Pierwszy jest związany z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa oraz dbałością o zdrowie. Pracodawcy tworzą również komunikaty - instrukcje zasad postępowania, wyjaśniające, w jaki sposób firma będzie działać i funkcjonować w nowej rzeczywistości oraz jakie zmiany zajdą w związku z nowymi formami pracy.

  - Przyglądając się bliżej komunikatom przekazywanym pracownikom przez firmy, wyróżnić można dwa istotne wymiary. Jeden z nich wiąże się ze stopniem "ustrukturyzowania" przekazu (jasny/zrozumiały versus chaotyczny), drugi natomiast dotyczy poziomu zaspokojenia potrzeb bezpieczeństwa i wsparcia (kontrola versus wsparcie) pracowników. Ten element często bezpośrednio odnosi się do obowiązującej kultury organizacyjnej oraz wartości wyznawanych przez daną firmę. Ważne jest także, aby przekazywane informacje były zweryfikowane i rzetelne - mówi Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska, p.o. dyrektora Centrum Coachingu i Mentoringu Akademii Leona Koźmińskiego.

Klarowność zamiast chaosu

Pierwszy wymiar, o którym wspomnieliśmy, ten związany z poziomem ustrukturyzowania komunikatu, odnosi się do klarowności treści zawartych w apelu. Aby informacja została dobrze odebrana przez pracowników, musi być jasna, konkretna, spójna, uporządkowana i - przede wszystkim - rzetelna....

czytaj więcej: www.pulshr.pl


autor: Justyna Koc

źródło: www.pulshr.pl

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki.

×

Portal Pracy dla Osób z Niepełnosprawnościami

Wersja mobilna już wkrótce

Ciężko pracujemy nad wersją mobilną...

Tymczasem wypróbuj wersję na komputer.