Biznes

Zaufanie, słuchanie i dobra komunikacja. Oto recepta na trudne czasy

20 listopad 2020

Pandemia koronawirusa wpłynęła na zmianę strategii działania większości firm, a jej skutki dotknęły niemal każdą branżę. Zmiana, choć wymuszona oraz realizowana w przyspieszonym trybie, ma znamiona trwałego przekształcenia sposobu funkcjonowania firm, roli HR czy relacji w zespołach. Nowe modele funkcjonowania dopiero powstają, to procesy wymagające spojrzenia z perspektywy, ale nie wolno zapominać o ich znaczeniu dla przyszłości firmy.

źródło: fot. shutterstock, www.pulshr.pl

  • Raport "Rynek pracy po koronawirusie" jest kolejną próbą znalezienia odpowiedzi na pytanie, jak firmy poradziły sobie z zawirowaniami po pierwszej fali koronawirusa, jakie wnioski wyciągnięto z wiosennych doświadczeń i jak wyglądać będzie funkcjonowanie w nowej rzeczywistości.
  • Z przeprowadzonych badań wynika, że najważniejszymi funkcjami działów HR jest zapewnienie ochrony zdrowia pracowników (52 proc.), komunikacja (48 proc.) oraz analiza i wyszukanie potencjalnych rozwiązań (41 proc.).
  • Jak pokazują wyniki przeprowadzonego badania, ponad połowa przebadanych firm (57 proc.) uważa budowanie solidnej sieci komunikacyjnej za najważniejsze narzędzie motywacji pracowników.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Bigram we współpracy z ThinkTank - Centre for Dialogue and Analysis, zdecydowana większość polskich firm odczuła skutki wiosennego uderzenia pandemii COVID-19 i wprowadzonego lockdownu. Co istotne 44 proc. przebadanych firm zaznacza, że wiosenne problemy były przejściowe i udaje im się wracać do stanu sprzed pandemii. Jednak 15 proc. podmiotów musiało zawiesić swoją działalność

 

Raport "Rynek pracy po koronawirusie" jest kolejną próbą znalezienia odpowiedzi na pytanie, jak firmy poradziły sobie z zawirowaniami po pierwszej fali koronawirusa, jakie wnioski wyciągnięto z wiosennych doświadczeń i jak wyglądać będzie funkcjonowanie w nowej rzeczywistości. 

Sztuka adaptacji

  - Mamy do czynienia z sytuacją nadzwyczajnie kryzysową. W marcu miałem wiele rozmów z klientami, którzy znaleźli się w punkcie, w którym nie wiedzieli do końca, co zrobić, w jakim trybie i w jakim tempie działać i wprowadzać zmiany. Ostatnie miesiące pokazały, jaką siłę ma biznes i jak szybko się adaptuje do nowych warunków. Ponadto, zobaczyliśmy, jaka siła drzemie w ludziach i zespołach, jeśli są zarządzani w odpowiedni sposób - wyjaśnia prezes Bigram, Piotr Wielgomas....

czytaj więcej: www.pulshr.pl


autor: Karolina Markowska

źródło: www.pulshr.pl