14 styczeń 2021
źródło: fot. shutterstock, www.pulshr.pl
Rozstanie z pracownikiem (nie jest tu ważne, kto podejmuje taką decyzję) zawsze pozostaje momentem dla firmy krytycznym. W przedsiębiorstwie odejście pracownika spowodować może powstanie chaosu informacyjnego, spadek efektywności, a w najgorszym przypadku - kolejne odejścia.
Sposobem na uniknięcie negatywnych skutków wypowiedzeń jest dobrze przeprowadzony proces offboardingu. W Polsce jednak, co pokazują dane, nie jest z tym najlepiej: z raportu HRM Institute "Employer branding w Polsce 2020" wynika, że jedynie 5 proc. przebadanych firm ma ów proces opracowany.
Jak wyjaśnia w rozmowie z PulsemHR Maja Gojtowska - ekspert PR i komunikacji wewnętrznej, autorka książki "Jeszcze kandydat, czy już klient?" - problemem w naszym kraju jest fakt, że firmy o offboardingu mówią niechętnie.
- To temat nadal wstydliwy, a szkoda... Myślę, że dobre podejście do tego procesu i pokazanie, że potrafimy się nie tylko witać, ale także żegnać, pozwala szerzej zaprezentować kulturę organizacyjną - wyjaśnia.
Światowe wyniki też nie są najlepsze.
- Z globalnych badań wynika, że tylko jedna na trzy firmy sformalizowała procesy offboardingu. Mówiąc pół żartem, pół serio: nie liczy się to, jak się z pracownikiem witamy. Ważne to, jak się żegnamy...- dodaje Gojtowska.
18 styczeń 2021
18 styczeń 2021
18 styczeń 2021
15 styczeń 2021