23 luty 2021
źródło: Adobe Stock, www.rp.pl
Pracodawca ma możliwość wydania pracownikowi polecenia pracy zdalnej
poza zakładem pracy, tj. w ramach tzw. home office na podstawie ustawy z
2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z
zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób
zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Wprowadzenie takiej regulacji przez ustawodawcę miało na celu zapewnienie wszystkim pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Dlatego też w sytuacji, w której pracodawca uzna, iż zachowanie pracownika może stanowić potencjalne zagrożenie COVID-19 dla pozostałych współpracowników może wydać pracownikowi polecenie pracy zdalnej.
Polecenie może być wydane w dowolnej formie, zarówno ustnie, jak i pisemnie. Dodatkowo polecenie wykonywania pracy zdalnej powinno zawierać informację, na jaki okres pracodawca poleca pracownikowi wykonywanie pracy zdalnej....
czytaj więcej: www.rp.pl
autor: Marcin Goławski
źródło: www.rp.pl
26 luty 2021
26 luty 2021
26 luty 2021
25 luty 2021