Kariera

Krótki opis zamiast CV, chat w miejsce spotkania. Tak rekrutują małe firmy

23 luty 2021

Mali i średni przedsiębiorcy stanowią w Polsce 98 proc. wszystkich firm, jest ich ponad 2 mln. To potężny rynek pracy. Jobflow, aplikacja mobilna do rekrutacji społecznościowej sprawdziła, jak z rekrutacją i budowaniem marki pracodawcy radzą sobie firmy z sektora MŚP.

źródło: fot. shutterstock, www.pulshr.pl

  • Za rekrutację w firmach z sektora MŚP najczęściej odpowiadają właściciele (75 proc.) lub wyznaczeni pracownicy (67 proc.).
  • 46 proc. badanych nie oczekuje bezwzględnie CV od kandydatów, a tylko 5 proc. badanych oczekuje od aplikującego listu motywacyjnego.
  • Najbardziej preferowanym kanałem kontaktu z kandydatami jest spotkanie osobiste.

Z badania Jobflow "Mali i średni przedsiębiorcy szukają pracowników. Jak robić to skutecznie?" wynika, że za rekrutację w firmach z sektora MŚP najczęściej odpowiadają właściciele (75 proc.) lub wyznaczeni pracownicy (67 proc.). Pokazuje to, że rekrutacja jest zadaniem kluczowym w każdej firmie, ale z drugiej strony jest też kolejnym wyzwaniem dla prowadzących firmy, którzy w znakomitej większości sądzą, że wszystko muszą zrobić sami. Tylko w 15 proc. firm za rekrutację odpowiada rekruter, a w 16 proc. zewnętrzny podmiot.

Ta sytuacja ma zapewne związek z niskimi budżetami, jakie firmy z sektora MŚP przeznaczają na proces rekrutacji. 13 proc. badanych odpowiada, że nie posiada środków na rekrutację. 65 proc. z nich dysponuje funduszami od 50 do 500 złotych na jednego pracownika. Jedynie 14 proc. firm może pozwolić sobie na wydatki od 1000 zł w górę, na osobę.

Szybka rekrutacja, szybka reakcja

Szczególnie w obszarze prac niewymagających doświadczenia obie strony procesu rekrutacji stawiają na szybkie jego zakończenie. Z badania wynika, że 46 proc. badanych nie oczekuje bezwzględnie CV od kandydatów. 15 proc. respondentów deklaruje, że wystarczy im krótki opis doświadczeń kandydata. Tylko 5 proc. badanych oczekuje od aplikującego listu motywacyjnego.

Wciąż najbardziej preferowanym kanałem kontaktu z kandydatami jest spotkanie osobiste. 64 proc. wskazuje ten sposób poznania drugiego człowieka jako najważniejszy. Ciekawe jednak jest to, że 50 proc. respondentów dopuszcza telefon jako narzędzie rekrutacji, a 45 proc. komunikator i chat....


czytaj więcej: www.pulshr.pl


autor: jk

źródło: www.pulshr.pl