Praca

Chcesz zatrzymać pracownika? Spraw, by był... szczęśliwy. Liczy się rozwój i zarobki

14 styczeń 2020

Rynek pracy 2020 to rynek określany mianem "rynku zmiany pracy". Na taki stan rzeczy wpływa z jednej strony liczba wakatów, z drugiej otwartość pracowników na zmiany. Z najnowszego raportu Devire "Rynek Zmiany Pracy" wynika, że aż 90 proc. przebadanych deklaruje chęć zawodowych zmian.

źródło: fot. shutterstock, www.pulshr.pl

  • Możliwość rozwoju (66 proc.) i zarobki (65 proc.) to kluczowe elementy brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zmianie pracy.
  • Okazuje się, że 86 proc. osób, które są szczęśliwe w pracy, nie szuka nowego pracodawcy.
  • Najbardziej narażone na rotację są firmy z branż ubezpieczeń, bankowości oraz transportu i logistyki.

Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych w ramach prac nad raportem "Rynek Zmiany Pracy", w dzisiejszych czasach pracownika może zatrzymać... szczęście. 86 proc. osób, które odczuwają radość z tego, co robią, nie szuka nowej pracy i nie chce zmieniać obecnej. Możliwość rozwoju, elastyczność, swoboda działania i otwartość pracodawcy na nowe rozwiązania to klucz do zatrzymania pracownika. A jak się okazuje, 86 proc. respondentów badania Devire otrzymało w ciągu ostatniego pół roku zaproszenie do udziału w procesie rekrutacyjnym. 

  - W obecnych czasach, gdzie pensja minimalna i średnie zarobki rosną systematycznie rok do
roku, praca zaczyna odgrywać większą rolę niż comiesięczny przelew na konto. W efekcie więcej
uwagi poświęcamy karierze zawodowej, która stanowi ważny element naszej codzienności. Dziś
kandydaci chcą pracy zgodnej z wizją świata, w którym marka i osobiste przekonania będą ze sobą
spójne. W przeciwieństwie do sytuacji jeszcze sprzed kilku lat, zwracają też większą uwagę na kulturę
organizacji, a w pracy chcą odczuwać szczęście i satysfakcję - tłumaczy Michał Młynarczyk,dyrektor zarządzający Devire. 

Rok wyzwań

  - Rok 2020 przyniesie większe zainteresowanie pracodawców Employer Brandingiem, czyli redefinicją tego, co dana firma ma unikalnego do zaproponowania swoim obecnym i przyszłym pracownikom. I nie chodzi tu o wyścig w ofercie benefitów pracowniczych – choć te z pewnością ulegną większej indywidualizacji, ale przede wszystkim o jasne uświadomienie pracownikom, na czym polega kultura danej firmy, jakie wartości są w niej promowane oraz jaka jest jej długofalowa misja. Rekrutując coraz więcej pracodawców będzie skupiać się właśnie na szukaniu kompetencji miękkich, pasujących do kultury własnej firmy - dodaje Młynarczyk....

czytaj więcej: www.pulshr.pl


autor: Karolina Markowska

źródło: www.pulshr.pl

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki.

×

Portal Pracy dla Osób z Niepełnosprawnościami

Wersja mobilna już wkrótce

Ciężko pracujemy nad wersją mobilną...

Tymczasem wypróbuj wersję na komputer.